MusicaLife

ミュージカル英語を和訳してます♡

マンマ・ミーア!ミュージカル和訳(10) The Name of the Game

The Name of the Game

 
SOPHIE
I've seen you twice
In a short time
Only a week since we started
It seems to me
For every time
I'm getting more open-hearted
今まで2度会ったわね
短い時間だったけれど。
始めて会ってからまだ1週間しか経っていないのに
毎回いつも
心が通じ合って行く様に感じていたの

Your smile and the sound of your voice
And the way you see through me
Got a feeling, you give me no chioce
But it means a lot to me
So I wanna know
あなたの笑顔とあなたの声
そしてあなたが私を見る視線。
私には選択肢が無いんだって、そんな気がしたわ。
でもそれで十分よ。
だから知りたいの…

What's the name of the game?
Does it mean anything to you?
What's the name of the game?
Can you feel it the way I do?
Tell me please
'Cause I have to know
I'm a bashful child
Beginning to grow
このゲームの名前は何?
あなたにとって大切な事かしら?
このゲームの名前は何?
私と同じ様に思ってくれている?
教えて、お願い。
だって私は知る必要があるのよ。
私は恥ずかしがり屋の子供で
大人になり始めたところなの

And you make me talk
And you make me feel
And you make me show
What I'm trying to conceal
If I trust in you
Would you let me down? 
Would you laugh at me
If I said I care for you?
Could you feel the same way too?
I wanna know
What's the name of the game
話してしまう
感じてしまう
そして見せてしまうの
私が秘密にしようとしていることを。
もしあなたの事を信頼したら、
見捨てられちゃうかしら
私を笑うかしら。
もしあなたの事を愛してるって言ったら
同じように感じてくれる?
知りたいの
このゲームの名前は何?

BILL
I'll talk to your mother tonight
君のお母さんと今夜話すよ

SOPHIE
Does it mean anything to you?
あなたにとって大切な事なの?

BILL
Gotta trust me,
I'm doing what's right And it means a lot
僕を信じて。
正しくて、とても重要なことなんだ

SOPHIE
What's the name of the game?
このゲームの名前は何?

BILL
Your smile and the sound of your voice
君の笑顔と君の声

SOPHIE
Can you feel it the way I do?
Tell me please
'Cause I have to know
I'm a curious child
Beginning to grow
私と同じ様に思ってくれている?
教えて、お願い。
だって私は知る必要があるのよ。
私は恥ずかしがり屋の子供で
大人になり始めたところなの
 
And you make me talk
And you make me feel
And you make me show
What I'm trying to conceal
If I trust in you
Would you let me down? 
Would you laugh at me
If I said I care for you? 
Could you feel the same way too?
I wanna know
The name of the game
話してしまう
感じてしまう
そして見せてしまうの
私が秘密にしようとしていることを。
もしあなたの事を信頼したら、
見捨てられちゃうかしら
笑われちゃうかしら。
もしあなたの事を愛してるって言ったら
同じように感じてくれる?
知りたいの
このゲームの名前は何?

 

むずかしい英単語

bashful: 恥ずかしがり屋の
let down: 見捨てる、期待に背く
care for: ~を愛している
means a lot: 重要な意味をもつ
curious: 知りたがり屋の