MusicaLife

ミュージカル英語を和訳してます♡

マンマ・ミーア!ミュージカル和訳(7) Lay all your love on me

Lay All Your Love on Me

SKY
I wasn't jealous before we met
Now every man that I see is a potential threat
And I'm possessive, it isn't nice
You've heard me saying that smoking was my only vice
But now it isn't true
Now everything is new
And all I've learned
Has overturned
I beg of you
君と会うまで嫉妬とは無縁だった。
今は目に入る男全員がライバルに見えるよ。
独占欲が強いのは良くないよね。
喫煙が僕の唯一の欠点だって君は言っていたけれど
それも今は違う。
今、全てが生まれ変わったんだ。
学んできた全ての事が
ひっくり返されてしまったんだ。
君が欲しい

SOPHIE
Don't go wasting your emotion
Lay all your love on me
情熱を無駄にしないで
あなたの愛を全部私にちょうだい
 
It was like shooting a sitting duck
A little small talk, a smile and baby I was stuck
I still don't know what you've done with me
A grown-up woman should never fall so easily
I feel a kind of fear
When I don't have you near
Unsatisfied
I skip my pride
I beg you dear
止まってるアヒルを射抜くみたいに
少しの会話で、笑顔で、あなたに射抜かれちゃったの。
あなたが私に何をしたのかいまだに分からないわ
大人の女はそんな簡単に落ちないものなのよ。
恐くなるの
あなたがそばいないと。
満たされないの。
プライドを放り投げて
あなたが欲しい

SKY
Don't go wasting your emotion
Lay all your love on me
情熱を無駄にしないで
君の愛を全部僕にくれ!

BOYS
Don't go sharing your devotion
Lay all your love on me
情熱を他の誰かに分け与えないで
君の愛を全部僕にくれ!

SOPHIE
I've had a few little love affairs
They didn't last very long and they've been pretty scarce
少しだけ恋愛経験もあったわ
誰も長くは続かなかったし、みんなちょっと退屈だったわ。

SKY
I used to think that was sensible
It makes the truth even more incomprehensible
それが賢い方法だと思っていたんだ。
そのせいで、真実がさらに分からなくなっていたみたいだ。

SOPHIE
'Cause everything is new
And everything is you
And all I've learned
Has overturned
What can I do?
全てが生まれ変わって、
全てがあなた中心なの。
学んできた全ての事が
ひっくり返されてしまったの。
あなたが欲しい

SKY / PEPPER / EDDIE / BOYS
Don't go wasting your emotion
Lay all your love on me
Don't go sharing your devotion
Lay all your love on me 
情熱を無駄にしないで
あなたの愛を全部私にちょうだい
情熱を他の誰かに分け与えないで
あなたの愛を全部私にちょうだい

GIRLS
Don't go wasting your emotion
Lay all your love on me
Don't go sharing your devotion
Lay all your love on me
情熱を無駄にしないで
あなたの愛を全部私にちょうだい
情熱を他の誰かに分け与えないで
あなたの愛を全部私にちょうだい
 
 

むずかしい英単語

jealous: 嫉妬して
potential: 見込み
threat: 脅かすもの
possessive: 独占欲の強い
vice: ささいな欠点
overturn: ひっくり返る
I beg of you
beg of: (人)に~するよう頼む
waste: ムダにする
emotion: 感情
lay: 置く
stick: 突き刺す
dear: いとしい人
devotion: 献身的愛情、無私の愛、情熱
affair: 出来事
last: 続く
scarce: 乏しい
sensible: 賢明な
incomprehensible: 理解不能な